Beko iklim kriziyle mücadele için oyun dünyasına adım attı
Beko, iklim krizi ve çevre sorunlarına dikkat çekmek amacıyla hayata geçirdiği “DOMINO: Küçük Olan” oyun projesinin tanıtımını yaptı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, gezegenin geleceği için sürdürülebilir teknolojiler geliştiren marka, Domino ile iklim krizine odaklanarak ekosistemin devamlılığını etkileyen sorunlara karşı alınabilecek kişisel adımlar konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor. karakter.
Dört bölümlük DOMINO: The Little One oyununun kahramanı Domino; Plastik kirliliği, karbon emisyonu, hava kirliliği, su kirliliği, ekolojik dengesizlik, genetiği değiştirilmiş gıdalar ve orman yangınları gibi çevre sorunlarıyla karşı karşıyadır.
Sürdürülebilirlik odaklı 2.5D video oyunu DOMINO: The Little One, dramatik görsel dünyası ve etkileyici efektleriyle gezegeni tehdit eden felaketlere ve sıkıntılara dikkat çekiyor. DOMINO: The Little One, 23 Kasım 2023’ten itibaren Steam, IOS ve Android cihazlardan indirilebilecek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, DNA’sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam faydalarını odağına alan Beko’nun iklim kriziyle mücadele için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım attığını belirtti.
Oyun sektörünün dünya çapında 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşırken, Türkiye’nin dünyada en çok video oyunu oynayan 5’inci ülke olduğunu belirten Dinçer, “Gaming & Esports 2023 raporuna göre dünyada ortalama haftalık oyun süresi 18-24 yaş grubu ise 10 saat olağanüstü bir hızla büyüyor.” “Bu sektörün dönüştürücü gücünden yararlanarak iklim kriziyle mücadeleye tüm tüketicilerimizi bilinçlendirmeyi ve dahil etmeyi hedefliyoruz. Özellikle gençlerimiz, iklim krizinin etkilerini her gün oyunlarla yaşayarak bu farkındalığı güçlü bir şekilde kazanacaklar. ” Bu kelimeyi kullandı.
Dinçer, Beko’nun Cumhuriyetin 100’üncü yılında hayata geçirdiği “DOMINO: Minik” oyun projesiyle gezegene olumlu bir domino etkisi yaratmayı hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu:
“2050 yılına kadar tüm küresel operasyonlarımızda net sıfır emisyon hedefliyoruz. Sağlıklı bir yaşamın sağlıklı bir gezegenle mümkün olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle hem üretimde hem de ürünlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. 2022 itibarıyla 65 Küresel operasyonlarımızın yüzde 100’ünü yeşil elektrikten 2030 yılına kadar üretim tesislerimizin bulunduğu tüm ülkelerde yeşil elektrik oranını yüzde 100’e çıkarmayı hedefliyoruz.
İklim kriziyle mücadelede sürdürülebilir teknolojilerin geliştirilmesi de kritik önem taşıyor. Çünkü Türkiye’de konutlarda elektrik tüketiminde beyaz eşya, küçük ev aletleri ve klimanın payı ortalama yüzde 70’in üzerinde. “Elektrik ve su tasarruflu ürünler geliştirmenin yanı sıra, geri dönüştürülmüş malzemelerden ürettiğimiz teknolojilerle atık miktarını azaltıyor ve çevrenin korunmasına katkıda bulunuyoruz.”
Tamamen Türk oyun sektörünün ürünü
Arçelik Global İletişim Kıdemli Direktörü Zeynep Özbil de oyun sektöründe güçlü bir sürdürülebilirlik hareketine tanık olunduğunu vurgulayarak, “Oyunların eğlence aracı olmanın ötesine geçerek önemli bir kültür ve kültürle bağlantı kurma aracı haline geldiğini görüyoruz. Birleşmiş Milletler Çevre Programı’na (UNEP) göre 400 bin oyuncuyla kurulan Playing For The Planet Alliance platformunun yaptığı araştırmaya göre katılımcıların yüzde 70’i tüketim alışkanlıklarında değişime açık olduklarını belirtiyor. ve çevre bilinci.
Ankete katılanların yüzde 81’i, oyun deneyimlerine katkıda bulunması halinde çevresel içerik için ödeme yapmaya hazır. Yüzde 68’i oyunlarda daha fazla sürdürülebilirlik teması görmek istediklerini paylaşıyor. “Bu araştırmanın sonuçları, birey olarak yaptığımız seçimlerin, ne kadar küçük olursa olsun, dünya ve iklim üzerinde ne kadar büyük bir etkiye sahip olabileceğini gösteriyor.”
Beko markasının oyunun hikaye anlatma gücünü iklim krizi konusunda farkındalık yaratmak için kullandığını kaydeden Özbil, şu değerlendirmeyi yaptı:
“DOMINO: Minik Çocuklar için yapılmış veya eğitim odaklı bir oyun değildir. Günümüz insan davranışlarını tarafsız bir gözle eleştiren, çevre sorunlarını tüm çıplaklığıyla ortaya koyan, sormaya korktuğumuz soruları soran bir deneyim projesidir. Oyunda kahramanımız Domino, iklim felaketleriyle ilgileniyor: “Bu çabanızda size yardımcı oluyoruz. DOMINO: Minik, senaryosundan yazılımına, görsel efektlerinden seslendirmesine ve müziğine kadar tamamen Türk bir ekip tarafından tasarlandı. Bugün burada çıktığımız yeni yolculukta koyacağımız her taşın domino etkisiyle gezegenimizin geleceği için fark yaratacağına inanıyoruz.”
Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Lideri ve BUG LAB Kurucu Direktörü Doç. İtimat Çatak, oyun sektörünün dönüştürücü bir güce sahip olduğunu belirterek, oyunların değişim için özellikle odaklandıkları bir alan olduğunu kaydetti.